Aplicatia de design Canva ajunge la o valoare de 40 de miliarde de dolari

27/09/2021
A1 Marketplace

Startup-ul Canva este acum evaluat la 40 de miliarde de dolari în urma unei noi injecții de capital de 200 de milioane de dolari (USD) într-o rundă condusă de T. Rowe Price. La rundă au participat investitori noi și existenți, inclusiv Franklin Templeton, Sequoia Capital Global Equities, Bessemer Venture Partners, Greenoaks Capital, Dragoneer Investments, Blackbird, Felicis și AirTree Ventures.

Această rundă de investiții consolidează Canva ca una dintre cele mai valoroase companii private de software de pe piață și, de asemenea, propulsează scena tehnologică australiană

7 Design tips to improve your Canva images - The Profitable Firm

Co-fondatorul și CEO-ul Melanie Perkins și echipa ei au început să lucreze la Canva în 2012 și au lansat produsul final în 2013. Premisa din spatele acestuia a fost relativ simplă, dar tehnologia în sine nu este chiar atât de simplă. Canva permite oricui să proiecteze și să creeze elemente de design grafic - prezentări, tricouri, broșuri, postări pentru social media și multe altele. Primul pas în acest sens este crearea unei interfețe de utilizator cu adevărat simple, în care oamenii să poată pur și simplu trage și plasa componente în design-urile lor, completate cu sute de mii de șabloane, fără a face o mulțime de ajustări. Al doilea pas este crearea unei biblioteci masive de conținut, de la fonturi la șabloane la imagini, gif-uri și videoclipuri. Al treilea pas este de a face produsul respectiv accesibil tuturor, indiferent de platformă sau dispozitiv, de limbă sau de preț.

Promovarea produsului pentru toți și nu doar pentru designeri, s-a dovedit a fi un lucru incredibil de fructuos pentru companie. Pentru clarificare, designerii folosesc în continuare Canva pentru a stabili componentele pe care le-au proiectat în alte produse, cum ar fi Figma și Sketch, iar Canva se se combină foarte bine cu o varietate de produse software de proiectare. Însă Canva nu are intenția de a merge cap la cap cu Figma, Adobe sau Sketch.

Perkins a descris-o cu exemplul unei cărți de vizită. Proiectanții vor crea componentele unei cărți de vizită în platforma lor de design la alegere, apoi vor stabili șablonul pentru cărți de vizită în Canva, partajând șablonul respectiv cu întreaga organizație. În acest fel, atunci când cineva primește o modificare a titlului sau apare un nou angajat, poate edita cardul singur fără ajutorul unui designer și îl poate trimite la tipărire.

Melanie Perkins: Cuando una solución se convierte en éxito mundial - Coweb

Întrebată de ce Canva nu a extins platforma mai agresiv în fluxul de lucru al designerilor profesioniști, Perkins a spus că dorește să ”înlocuiască PDF-ul”. ”Pentru a evita ca persoanele să trimită PDF-uri înainte și înapoi între proiectant și client, designerii pot crea un șablon pentru a fi utilizat în cadrul organizației. Este mai puțin important pentru noi să excelăm la lucruri precum proiectarea vectorială, deoarece există programe uimitoare pe piață care se descurcă foarte bine. Vrem cu adevărat să ne concentrăm pe acel element de colaborare.”

Deși o strategie ascendentă este relativ populară în zilele noastre, Canva a fost un prim maestru al modelului. Canva s-a lansat ca un produs gratuit și, în timp, compania a introdus abonamente corporative pentru soft-ul său.

La moment, Canva are peste 60 de milioane de utilizatori activi lunar în 190 de țări, cu companii de renume cu abonamente corporative. Aici se includ Salesforce, Marriott International, PayPal și American Airlines. Canva se așteaptă să depășească veniturile anualizate de 1 miliard de dolari până la sfârșitul anului 2021. Peste 500.000 de echipe plătesc pentru abonamente sau elemente individuale de design (șabloane, imagini, fonturi etc.)

Cu o echipă de 2.000 de persoane, Canva va folosi fondurile noi pentru a-și dubla forța de muncă în anul următor. Canva și-a împărtășit și numerele DEI (indicatorii de diversitate, echitate și incluziune), femeile reprezentând 42% din forța de muncă. 

Perkins a explicat că o mare parte din creșterea companiei are legătură cu obsesia creării unui produs gratuit extrem de valoros. „În mod intenționat, produsul nostru gratuit este extrem de generos din mai multe motive”, a spus Perkins. „Este esențial atât pentru marketingul nostru, cât și pentru misiunea noastră de a împuternici oamenii să creeze. Dar, ca parte a marketingului nostru, oamenii sunt capabili să iubească produsul, să-l împărtășească cu prietenii și familia și să îl promoveze pe social media. Iar apoi viralitatea asta ne alimentează rapid creșterea. ”

Pe lângă dezvoltarea echipei, Canva are, de asemenea, planuri de a extinde produsul în anul următor, lansând în curând instrumente de proiectare a site-ului web. Acest lucru va permite utilizatorilor să transforme prezentările și șabloanele existente într-un site web și chiar să caute și să cumpere un domeniu pentru acel site.

Features - Canva

Canva lucrează, de asemenea, la un nou editor video și la un mod de lucru offline. Perkins spune că Canva are două obiective și că fiecare îl alimentează pe celălalt. Primul este să devii una dintre cele mai valoroase companii din lume, iar cealaltă este să faci tot ce poate face.

Compania s-a alăturat deja ”angajamentului de 1%” (o mișcare globală care inspiră, educă și împuternicește antreprenorii și companiile să participe activ la cauze filantropice) și depune mai multe eforturi pentru a fi o influență pozitivă, inclusiv acordarea gratuită a abonamentului premium la peste 130.000 de organizații non-profit, alocarea a peste 45.000 de ore de voluntariat în fiecare an și lansarea ”Print One, Plant One” - un proiect care plantează un copac pentru fiecare comandă de tipărire plasată prin Canva.

Împreună cu anunțul recent de finanțare, co-fondatorii Melanie Perkins și Cliff Obrecht angajează marea majoritate a propriului capital propriu din companie (aproximativ 30%) către cauze caritabile în toată lumea, cu planuri de a dezvolta această direcție prin intermediul Fundației Canva

Comments

No posts found

Write a review