Blestemul adidasilor “pentru tati”: de ce Reebok nu a revenit la succesul dinainte

05/11/2021
A1 Marketplace

Gigantul german de îmbrăcăminte sportivă Adidas a achiziționat Reebok pentru a intra pe piața americană. Dar, în ciuda mai multor strategii utilizate, planurile de a face din nou marca populară nu par să aibă prea mult succes 


Potrivit Bloomberg News, compania germană Adidas se pregătește să vândă marca de încălțăminte Reebok, a cărei valoare ar putea varia de la 1,5 miliarde euro până la 2,5 miliarde de euro.

Recunoașterea eșecului de a readuce Reebok la fosta sa glorie va fi o gafă memorabilă pentru CEO-ul Kasper Rorsted, sub conducerea căruia valoarea acțiunilor companiei a crescut aproape dublu în 2016.

Adidas a fost de acord să cumpere Reebok cu 3,8 miliarde de dolari în 2005. Atunci a fost o mare șansă pentru companie să cucerească piața americană și să înainteze o provocare pentru Nike. Alături de marca de îmbrăcăminte sport Adidas au început să apară contracte serioase. De exemplu, Reebok a colaborat cu Asociația Națională de Baschet (NBA). Parteneriatul s-a extins ulterior la Adidas. Dar apoi NBA a început să lucreze cu Nike.

Dar, dacă datorită popularității mărcii sale principale, Adidas a reușit cu adevărat să câștige un punct de sprijin în Statele Unite, atunci visele de a reînvia Reebok din nou nu s-au împlinit niciodată.

În urmă cu câțiva ani, când a apărut așa-numita tendință urâtă a adidașilor ”pentru tați”, părea că linia Reebok Classics avea toate șansele de a captiva publicul interesat de modă. Dar, în ciuda colaborărilor cu designerul rus Gosha Rubchinsky și casa de modă Vetements, modelele mărcii nu au reușit să câștige încă un public larg de fani. Concurenți precum Balenciaga (deținut de Kering) au făcut pași mult mai mari în cucerirea noii tendințe.

aztrek-desktop_274-343805.jpg?1620738884440

Atunci Adidas a decis să poziționeze Reebok ca un brand pentru fanii de fitness și un brand de sport (haine care pot fi purtate atât în sala de sport, cât și în exterior). Până la începutul acestui an, brandul a colaborat cu organizația CrossFit. Rorsted a insistat recent că dezvoltarea strategiei Reebok ca brand de ”lifestyle” este strategia corectă. Într-adevăr, el a reușit să recâștige creșterea vânzărilor și profitabilitatea mărcii. Aceast lucru a continuat până în acest an.

Principalele puncte forte ale Adidas în ultimii ani au fost liniile de produse sport precum Adidas Originals, colaborarea cu Kanye West pentru marca Yeezy și brandul recent Ivy Park, creat în colaborare cu Beyoncé. Iar faptul că compania nu a folosit aceeași mișcare pentru Reebok pare o oportunitate ratată.

Vânzarea Reebok ar putea fi cu adevărat mișcarea corectă. Interesul pentru articolele în stil retro cu logo-uri mari pare să dispară treptat. Iar concurența cu Fila și brandurile de lux de ”haine de stradă” va necesita investiții uriașe și soluții inovatoare. În plus, vânzarea mărcii va oferi bani pentru dezvoltarea activității principale a Adidas. Și acest lucru este foarte util, dat fiind faptul că compania trebuie să concureze cu Nike în Statele Unite și China. Compania ar putea investi veniturile în îmbrăcăminte sportivă și comerț electronic. Ambele direcții au fost deosebit de populare în timpul pandemiei. De asemenea, Adidas ar putea cheltui bani pentru dezvoltarea francizelor de modă.

Riscul cel mai amre este faptul că acesta nu este cel mai bun moment pentru a vinde. În plus, Adidas poate plasa astfel un brand cu potențial neexploatat direct în mâinile concurenților. Companii precum firma de capital privat VF Corp, care a cumpărat recent marca de îmbrăcăminte Supreme pentru 2,1 miliarde de dolari, sunt bine poziționate pentru a readuce Reebok la gloria sa de odinioară. Strategia lor ar putea include aducerea unui designer faimos sau ”renașterea” modelelor cheie ale mărcii.

Adidas a lansat recent licitația pentru vânzarea Reebok, și urmează să urmărim evoluția procesului și cum va reuși brandul să fie readus la viață. 

Comments

No posts found

Write a review