Cum castiga milioane de oameni din luptele cu avatare in realitatea virtuala

17/02/2022
A1 Marketplace

Play-to-Earn (P2E) este un sector nou al industriei jocurilor digitale care permite utilizatorilor să câștige criptomonede luptând între ei cu avatarurile lor virtuale. Egor Lapshov, un producător creativ de proiecte blockchain, într-o coloană pentru Forbes, spune cum utilizatorii își schimbă deja munca tradițională pentru a câștiga bani în jocuri pe blockchain și de ce unele țări consideră conceptul P2E o înșelătorie.

Un avantaj uriaș al culturii blockchain este că multe dintre ramurile sale nu au ajuns încă în stadiul de adopție în masă, care a început deja cu NFT și ar trebui să înceapă în curând cu metaversele. 

Unul dintre aceste subiecte ascunse utilizatorilor de masă sunt jocurile P2E (o abreviere pentru „play to earn” - „joacă ca să câștigi”) - proiecte blockchain care permit jucătorilor să câștige bani și să creeze o afacere prin dezvoltarea personajelor virtuale și a imobiliarelor digitale. Milioane de oameni din țările asiatice și-au schimbat deja locul de muncă în aceste spații virtuale, care apar ca ciupercile după ploaie, pe fondul unei creșteri de cinci ori a capitalizării criptomonedelor în 2021.

În esență, P2E este un amestec de jocuri, metaverse și DeFi (analogi ale instrumentelor financiare tradiționale implementate pe blockchain). Diferă de metaverse prin faptul că câștigurile, nu comunicarea, sunt în prim-plan. Dacă le comparăm cu DeFi, atunci în P2E, pe lângă câștiguri, există o componentă mare de joc și cultură.

Popularitatea jocurilor P2E poate fi judecată după valorificarea celui mai popular dintre ele, Axie Infinity. În octombrie 2021, a fost evaluat la 29,9 miliarde de dolari. Aceasta este deja de patru ori mai mare decât capitalizarea Ubisoft și este comparabilă cu giganții de jocuri precum Electronic Arts (40,9 miliarde de dolari), Nintendo (53,8 miliarde de dolari) și Activision Blizzard (61,1 miliarde de dolari). Corporațiile rivale ale lui Axie au în palmaresul lor sute de jocuri diferite și decenii de dezvoltare. Axie Infinity a fost lansat în 2018, iar acum creatorii revendică 10 milioane de jucători activi.

Cum funcționează?

Pentru a începe jocul, trebuie să cumpărați trei Axe - un set de bază la cel mai mic preț va costa 300-400 USD. După achiziționarea unei echipe de trei Axe, jucătorul are posibilitatea de a le folosi în moduri diferite. Puteți finaliza misiuni zilnice, puteți lupta în arenă cu alți jucători și puteți încrucișa axoloți diferiți unul cu celălalt. Există multe generații de creaturi, prima - care este foarte rară - unde cea mai ieftină geneză Axi va costa cel puțin 2 ETH sau 6.000 USD, mai ales cele rare și puternice sunt vândute cu 200-300 ETH (600.000-900.000 USD). Când cumpărați Axi, puteți alege personajul virtual în funcție de zeci de parametri și abilități: de la culoarea ochilor la puterea atacurilor la coadă și viteza de apărare. Când caracterele sunt încrucișate, se obține un personaj care moștenește trăsăturile părinților lor.

Blockchain Gaming and the Rise of Axie Infinity – Niko

Îndeplinind misiuni zilnice și luptând cu alte Axe, jucătorul poate câștiga două tipuri de criptomonede - SLP și AXS. SLP se poate obține învingând alte personaje în bătălii și completând misiuni. Pentru misiuni puteți obține 150 SLP. Câștigurile din lupte sunt limitate doar de timp și de puterea lui Axi. SLP poate fi schimbat cu ușurință pentru bani obișnuiți pe schimburile cripto. Venitul depinde de rata criptomonedei, dar pe forumuri, jucătorii obișnuiți vorbesc despre sume de 10-15 USD pe zi și 400 USD pe lună.

A doua monedă a proiectului este AXS. Jucătorul primește acest tip de monedă în luptele între jucătorii de top. Cu AXS, puteți participa la dezvoltarea proiectului și puteți vota pentru adoptarea inovațiilor.

Din exterior, aceasta poate arăta ca o schemă Ponzi (schemă care generează profituri pentru investitorii timpurii prin finanțare de către noii investitori care tocmai au intrat). Majoritatea P2E au surse multiple de flux de numerar, iar modelele economice sunt similare cu cele din viața reală. De exemplu, un personaj bogat are un iaht sau un cal care îi aduce prestigiu sau profit. Au nevoie de îngrijire și întreținere, ceea ce costă bani. Proprietarii plătesc pentru ei înșiși sume nesemnificative și primesc mult mai mult. Același lucru se poate spune despre activele din P2E. Când decideți să investiți în P2E, repetați modele din viața reală - cumpărând imobile digitale și închiriind sau achiziționând proprietăți și decideți ce să faceți cu aceasta mai departe (de exemplu, o navă spațială care poate explora planete și colecta resurse sau poate transporta marfa).

Pentru a câștiga măcar ceva (prestigiu sau profit) în P2E, trebuie fie să angajezi personal și să le plătești bani, fie să-ți petreci timpul și să-ți dai seama pe cont propriu.

Blockchain-ul și digitalizarea aduc noi valori și oportunități. Cu nici cinci ani în urmă, economia nu avea conceptul de „imobil digital” și nu era posibil să-l închirieze, iar afișarea statutului social prin achiziționarea unei imagini digitale ar fi părut ceva sălbatic. În 2021, imobilele digitale din cele două metaverse principale au vândut 500 de milioane de dolari, iar vânzările de elemente NFT doar în ianuarie 2022 se ridică la 6 miliarde de dolari.

The Benefits of Blockchain Technology in Online Gaming | by Wunbit Games |  Medium

Există zeci de jocuri în curs de dezvoltare și deja funcționale în industrie. În ele, jucătorilor li se oferă să exploreze noi planete, să protejeze o cetate cu ajutorul fantomelor pixeli, să crească lame și altele asemenea. Există chiar și proiectul Crossverse, care anunță ambițios planuri de a crea un joc care va uni mai multe metaverse. Pentru a accesa majoritatea proiectelor, veți avea nevoie de un computer, dar deja a fost anunțat jocul mondial Atlantis, care promite acces chiar și de pe smartphone-uri ieftine. Imaginația creatorilor nu este limitată de nimic, iar afluxul de oameni noi are loc odată cu popularitatea tot mai mare a criptomonedelor și datorită recomandărilor.

Problema pragului ridicat de intrare a fost deja rezolvată de așa-numitele bresle de jocuri - companii de investiții care cumpără în vrac NFT-urile necesare pentru jocuri și îi învață cum să le folosească. Proprietatea uneia dintre cele mai cunoscute bresle, Yield, este estimată la 600 de milioane de dolari, funcționează conform schemei: 70% din venit pentru jucător, 10% pentru breaslă și 20% pentru manager. Managerii P2E sunt oameni care antrenează jucători obișnuiți și sunt responsabili pentru siguranța proprietății.

Noul tip de cripto-venituri și riscurile care îl urmează deja îngrijorează statele. În China, cetățenii au fost avertizați să nu participe la proiecte P2E, avertizarea a fost difuzată la televiziunea de stat, iar industria a fost numită o înșelătorie. Aceasta a fost urmată de promisiunea unor politici mai dure în ceea ce privește reglementarea jocurilor pe calculator. Cel mai recent, guvernul sud-coreean a lansat un apel pentru eliminarea jocurilor P2E din Apple App Store și Google Play. Retorica este aproape identică cu discuția despre statutul criptomonedelor.

Pe de altă parte, CEO-ul EA Games, Andrew Wilson, are o atitudine pozitivă față de industria P2E. Această corporație dezvoltă jocuri din 1982. În opinia sa, P2E este „viitorul industriei jocurilor”. El a mai spus că „este încă prea devreme pentru a ști exact cum va funcționa acest lucru”.

De fapt, orice P2E, precum și NFT-urile cu metaverse, este, în primul rând, un catalizator puternic pentru creșterea popularității criptomonedelor. Hype-ul generat de cultura blockchain aduce cu sine implicarea a milioane de oameni în procesul de adoptare în masă. Cu cât mai multe motive pentru a folosi un anumit blockchain, cu atât publicul său este mai mare. Dezvoltatorii stimulează creșterea organică de interes și susțin dezvoltarea blockchain-urilor lor. De exemplu, recent, într-una dintre cele mai mari criptomonede, Polygon, au deschis chiar și o direcție specială pentru P2E și acordă granturi proiectelor în construcție cu putere. Rivalitatea blockchain amintește de sistemele de operare din anii 1980 sau de browsere de la începutul anilor 2000.

Este probabil ca principiile P2E să devină elemente cheie ale metaversului în care vom intra cu toții mai devreme sau mai târziu. Rămâne de sperat că această lume va fi mai sinceră și mai corectă decât cea actuală, iar oamenii vor deveni mai fericiți în ea.

 

Comments

No posts found

Write a review