Cum o fetita de 7 ani castiga 28 de milioane de dolari pe an pe YouTube

19/01/2022
A1 Marketplace

Nastya Radzinskaya, în vârstă de șapte ani, originară din Krasnodar, poate fi invidia oricărui manager de top - locuiește în Miami, merge în vacanță în Maldive, și își schimbă garderoba în fiecare săptămână. O astfel de viață a adus fetei și părinților ei venituri de 28 de milioane de dolari în 2021. Cum este posibil acest lucru?

La naștere, Nastya a fost diagnosticată cu o formă severă de paralizie cerebrală (ICP) - medicii au spus că fata nu va merge și nu va vorbi. Părinții și-au pus tot efortul în tratament, iar după câțiva ani semnele bolii au dispărut. Una dintre metodele de terapie a fost să lucreze cu camera: așa au învățat-o părinții pe Nastya să interacționeze cu lumea exterioară. Videoclipurile ei sunt vizionate în rusă, engleză, arabă și spaniolă. Videoclipurile sale simple despre cum să mergi la școală, să mănânci, să te bucuri de haine noi, să sari pe trambulină, îi aduc sute de mii de dolari pe lună tinerei actriţe. 

Tratament cu dragoste

Viitorii milionari Anna și Yuri Radzinsky s-au cunoscut printr-un site de întâlniri. Timp de câteva luni au vorbit la distanță, apoi Anna s-a mutat din orașul ei natal, Tuapse, Krasnodar, în Grecia, unde locuia atunci Yuri. La sfârșitul anilor 90, Acesta s-a mutat în insula Naxos împreună cu părinții săi, unde a dezvoltat mai multe afaceri mici, iar Anna și-a aranjat o vacanță în cinstea absolvirii cu succes a universității. 

În 2008, cuplul a decis să se întoarcă în Rusia pentru a începe o afacere de familie. Anna și Yuri s-au mutat în Tuapse, s-au căsătorit și au deschis o companie de închiriere de instrumente pentru construcții. Curând, această afacere a devenit o companie de construcții: Yuri a condus o echipă care a finalizat comenzile pe bază de contract. Anna și-a lansat propriul proiect de organizare a vacanțelor, iar apoi și un salon de mariaj. Fiecare afacere a adus venituri de câteva milioane de ruble pe an, soții s-au simțit stabili.

În 2014, s-a născut fiica lor, Nastya. Medicii au diagnosticat-o cu o formă severă de paralizie cerebrală, apărută din cauza unei leziuni intrauterine. „Ni s-a spus că Nastya nu va merge și nu va vorbi”, își amintește Anna. Împreună cu soțul ei, și-au pus toată puterea în tratamentul fiicei lor - au mers lla medici, au vorbit cu copilul non-stop. Până la vârsta de doi ani, a devenit clar că fata se dezvolta normal. „Fie tratamentul și dragostea noastră au ajutat, fie medicii au greșit diagnosticul”, menționează Radzinskaya.

Pentru a consolida rezultatul, părinții au decis să dezvolte abilități de actorie în Nastya. „Ne-am uitat la ce are YouTube pentru copii, am văzut că videoclipurile despre modul în care un copil despachetează cadourile sunt foarte populare și am decis să încercăm să o filmăm pe Nastya”, spune Anna. Potrivit ei, „nu exista absolut nicio informație pe internet - nu era scris nicăieri cine este un blogger și cum să câștigi bani din asta”. Am decis să acționăm pe baza intuiției: am cumpărat mai multe jucării pentru Nastya, am luat o cameră de filmat care era acasă și am început să filmăm reacția fetei. Videoclipul a fost postat pe un canal numit Like Nastya. Nastya, în vârstă de doi ani, nici nu s-a gândit să fie jenată: a râs și a fost sincer surprinsă de conținutul cutiilor. „Nici nu i-am spus ce să facă: doar l-am filmat pe copil așa cum este. Copiii sunt drăguți ”, spune Radzinskaya.

Copil de un milion

Până în 2016, segmentul YouTube pentru copii era deja destul de bine dezvoltat - doar în Rusia existau mai mult de o duzină de canale pe care băieții și fetele despachetau cadouri. „Segmentul pentru copii de pe YouTube este o zonă imensă, cu un public fidel mare. În special pentru publicul de copii, am lansat o aplicație separată YouTube Kids”, spune Elizaveta Lykhina, șefa de relații cu partenerii YouTube în Rusia și CSI. „Nu am fost primii, dar am început foarte repede să câștigăm popularitate. Cred că a ajutat faptul că Nastya s-a comportat întotdeauna natural în cadru. Acesta este un copil care este pe deplin implicat în proces, care se bucură sincer. A fost plăcut să mă uit la ea”, spune Anna. Publicul a fost în mare parte copii care au vizionat videoclipuri despre viața lui Nastya în loc de desene animate plictisitoare.

Canalul a început să facă un mic profit. Soții Radzinsky nu căutau agenți de publicitate - conform regulilor în vigoare atunci pe YouTube, platforma a integrat automat pre-roll-uri (videoclipuri publicitare înainte de începerea videoclipului principal) în videoclipuri care au primit mai mult de 10.000 de vizualizări, iar apoi o parte din banii primiți de la agenții de publicitate a fost trimisă autorului.

Momentul de cotitură a avut loc la șase luni după lansarea blogului. O dată pe zi, 20.000 de ruble veneau în contul lui Radzinsky de pe YouTube. „Ne-am dat seama că această sumă va crește și mai mult: astăzi au venit 20.000, mâine poate fi dublu. La o astfel de rată, am câștiga aproximativ 10.000 de dolari pe lună - acesta este un venit bun”, a spus familia Anastasiei.

Au decis că sunt deja suficient de stabili pentru a dezvolta formate mai creative. O călătorie în Asia a ajutat la diversificarea conținutului. „Este iarnă în Rusia, este frig, copilul nu merge încă la școală, suntem mobili – de ce să nu mergem într-o țară caldă?” Anna își explică decizia. Călătoria a durat 9 luni, timp în care soții Radzinsky au redesenat complet blogul: au început să filmeze videoclipuri despre cum Nastya face plimbări, alege ce să poarte, încearcă mâncarea locală. Numărul de abonați a ajuns la un milion, iar veniturile au început să se ridice la zeci de mii de dolari. „Nastya a început chiar să fie recunoscută pe străzi: copii din Thailanda, Malaezia, Indonezia”.

Până atunci, cuplul închisese salonul de nuntă și compania pentru organizarea sărbătorilor - proiectele luau mult timp și efort și practic nu aduceau profit. Firma de construcții a rămas, dar conducerea ei a fost dată managerului. Principala sursă de venit pentru familie a fost canalul fiicei lor Nastya, în vârstă de trei ani.

Meet 6-Year-Old Nastya Radzinskaya, The Only Kid YouTuber With 50 Million  Subscribers -- And 3.8 Billion Monthly Views - Tubefilter

Visul american

După vacanța asiatică, a devenit clar că videoclipurile cu Nastya sunt interesante pentru copiii din întreaga lume. „Conținutul pentru copii este multilingv. În ciuda faptului că videoclipul poate fi filmat în limba rusă, îl urmăresc și copii din alte țări, pentru că emoțiile sunt importante pentru ei”, explică fondatorul agenției de blogging WildJam Yaroslav Andreev, mai cunoscut sub numele de Elf Trader. Intriga videoclipurilor a fost într-adevăr clară, fără cuvinte, dar pentru a crește loialitatea publicului străin, soții Radzinsky au început să traducă fiecare videoclip. Pentru a face acest lucru, au angajat traducători care au dublat replicile lui Nastya și a tatălui ei Yuri - un alt erou constant al scenelor - și au redat voce videoclipului. A început cu engleza, apoi au adăugat spaniolă pentru a acoperi America Latină, și arabă. „În prezent, exportul de conținut este un domeniu foarte important pentru creatorii vorbitori de limbă rusă. Este necesar nu doar să vă traduceți conținutul în limbi globale, ci și să îl localizați ținând cont de specificul audienței pe piețe noi”, avertizează Elizaveta Lykhina de la YouTube. „În special, accentul pe calitatea conținutului devine deosebit de important: pe piețele competitive de limbă engleză, publicul este foarte pretențios și are așteptări foarte mari.”

Dintr-un videoclip simplu și banal, procesul de filmare s-a transformat într-o afacere cu drepturi depline: soții Radzinsky au început să lanseze videoclipuri în fiecare zi, să angajeze editori și specialiști în efecte speciale, să caute elemente de recuzită potrivite - jucării neobișnuite, haine, accesorii, manechine. „Sunt mari probleme cu asta în Rusia: nu găsești nimic, site-urile mari precum Amazon nu ne livrează aproape nicio marfă”, se plânge Anna. Sătui de sortimentul limitat și de iarna rusească, soții Radzinsky au decis să se mute în America la sfârșitul anului 2017. „Ne-am gândit și la Londra, deoarece există o educație foarte puternică, dar nu vrem să înghețăm. În Miami, nu există iarnă, nu există schimbări bruște de temperatură, există Amazon, de unde cumpărăm totul. Așa că în timp ce ne încălzim reușim și să studiem”, spune mama Nastyei.

Venitul de pe blog le-a permis să trăiască pe picior mare - cuplul a închiriat o casă mare în Miami, care a devenit noul teren de antrenament pentru filmarea videoclipurilor. Agenții de publicitate au început să bată în Like Nastya, dar soții Radzinsky au reacționat la aceste propuneri fără entuziasm. „Pur și simplu nu ne interesează. Toți vor ca reclama să fie ca la televizor: „Produsul nostru este cel mai bun, cumpărați-l acum”. Dar noi nu vrem să forțăm nimic”, explică Anna. - Suntem gata să arătăm ceva nativ pe care îl folosim în viață - de exemplu, adidașii Adidas pe care îi poartă Nastya sau mașina Mercedes pe care o conduce familia. Dar nu vom forța spectatorii să urmărească reclame.” Unul dintre puținii agenți de publicitate care au trecut de selecția strictă a părinților lui Nastya a fost Danone - în mai multe videoclipuri Nastya a mâncat produsele lactate ale producătorului. 

He is 7 years old and earned $28 million in 2021: meet Nastya, the highest  paid youtuber in the world | Chronicle | The Goa Sportlight

Cucerirea YouTube-ului

În 2018, activitatea stabilă a blogului video a fost zguduită de noile reguli YouTube impuse conținutului pentru copii. Platforma a început să blocheze canalele care, în opinia sa, promovau un stil de viață nesănătos. Nastya la fel a fost blocată - conform Annei, din cauza videoclipului în care Nastya a mâncat un tort. „Site-ul a considerat că este dăunător pentru copii și că promovam alimente nesănătoase”, explică antreprenorul. S-au schimbat și regulile pentru monetizarea conținutului. Anterior, era suficient să obții 10.000 de vizualizări pentru a primi un procent de integrare publicitară de la YouTube. Acum, pentru a fi eligibil, un canal trebuie să atingă 4.000 de ore de vizionare și 1.000 de abonați noi în ultimul an.

Pentru a supraviețui blocării (câteva luni mai târziu, YouTube a returnat canalului Like Nastya dreptul la activitate), soții Radzinsky au înregistrat câteva canale noi. Potrivit Annei, practic nu au simțit nicio scădere a opiniilor. „Un copil mic - privitorul principal al lui Nastya - nu va intra și nu va introduce numele exact al canalului în bara de căutare. El poate scrie „Nastya” sau pur și simplu poate ridica un iPad și face clic pe o imagine familiară din cea „recomandată”, spune Anna.

În aceeași perioadă, soții Radzinsky au decis să delege munca cu YouTube unui intermediar, rețeaua de afiliați Yoola, care se ocupă de toată interacțiunea cu site-ul: rezolvarea conflictelor, comunicarea cu agenții de publicitate și oferă sfaturi privind conținutul. „Există mii de reguli pe YouTube pe care un blogger fără experiență le poate încălca fără să știe. De exemplu, într-unul dintre videoclipuri, Nastya a sărit pe o trambulină, iar marginea lenjeriei ei a apărut în videoclip. Avocatul nostru a vizionat videoclipul și a spus imediat că nu îl vor lăsa să treacă, a fost necesar să-l reînregistreze”, spune Anna Gradil, COO Yoola. Potrivit ei, mulți bloggeri importanți de pe YouTube cooperează cu Yoola: Ivangay, Sasha Spielberg, Mariana Ro, Yuri Dud și alții.

How a 6-Year-Old Russian Girl Became YouTube's Most Popular Child Star -  Bloomberg

Fata care trăiește în rețea 

Astăzi, principalul canal Like Nastya Vlog are 85,8 milioane de abonați, numărul record de vizionări ale unui videoclip este de 724 de milioane de ori. Astfel, Nastya este lider nu numai pe segmentul rusesc al YouTube, ci și în mod constant printre cei mai populari zece bloggeri din lume. „Like Nastya este de departe unul dintre cei mai de succes creatori pentru copii din lume”, confirmă Elizaveta Lykhina de la YouTube. — Acest canal a fost unul dintre primii care a produs în mod activ conținut pentru copii. Când au început, era mult mai puțină concurență în acest domeniu, iar canalul a crescut foarte repede.” Potrivit Annei Radzinskaya, nu au cumpărat niciodată reclame pentru blog, iar creșterea abonaților a fost întotdeauna organică. Conținutul canalului se schimbă din ce în ce mai mult către educațional — cum să te pregătești pentru școală pentru a nu uita nimic, cum să te comporți într-o mașină, cum să nu-ți afectezi vederea când vizionezi un videoclip pe o tabletă.

Ambii părinți sunt pe deplin implicați în această afacere: tatăl Anastasiei a devenit partenerul permanent al fiicei sale în reclame și este responsabil pentru părțile financiare și legale ale proiectului, mama vine cu scenarii pentru fiecare lansare, comandă recuzită, angajează designeri care adaugă efecte speciale și muzicieni care creează și înregistrează muzică originală pentru canal. Crearea unui videoclip îi costă pe Radzinsky aproximativ 1000-2000 USD. Venitul din această activitate variază și poate ajunge până la 500.000 USD pe lună. „Aceste cifre sunt destul de reale”, spune Artur Dneprovsky, CEO al BIG PAPA, un studio de producție de emisiuni pentru copii pe YouTube. - Paradoxul este că mulți încă nu realizează că o fetiță cu părinții ei poate câștiga mai mulți bani decât șeful unei corporații uriașe. Asta este ceva nou pentru realitatea în care trăim.” Practic nu există nicio publicitate nativă pe blog - 99% din bani provin din propriile tarife ale YouTube pentru pre-roll-urile plătite.

Faptul că fiica lor câștigă mai mult decât au adus afacerile lor vreodată nu îi surprinde pe Radzinsky. „Din exterior se pare că blogging-ul este ușor. De fapt, această afacere este de o sută de ori mai complicată decât construcția și organizarea nunții, - spune Anna. - În primul rând, aici este procesul de creație - poți veni cu un scenariu într-un minut, sau poți lucra la el timp de o lună. Apoi trebuie de combinat munca unui scenarist, regizor, editor și cameraman. În plus, în orice alt loc de muncă, poți să-ți aranjezi o zi liberă, să închizi telefonul și să te odihnești, să lași totul pe seama managerilor. Dar dacă aici ratezi o singură zi, numărul de vizionări scade imediat și de aici și venitul.

Ziua mamei unui tânăr blogger este programată pe minut: trezirea devreme, scrierea unui scenariu, filmări, probleme de organizare, vizionarea materialului video. „Toată lumea este surprinsă - copilul nu face nimic și câștigă milioane. Copilul este doar un actor”, spune femeia de afaceri. „Canalul nostru este munca noastră de dimineață până seara, aceasta este munca unei echipe uriașe, fără de care nimic nu s-ar fi întâmplat.”

Mikhail Karpushin de la GetBlogger avertizează că dorința de a face bani pe imaginea vizuală a unui copil poate fi plină de probleme psihologice pentru copilul însuși. „Situația este aceeași ca și în cazul copiilor-vedete de film. Adesea, acest lucru le distruge soarta: o scădere bruscă a popularității poate afecta foarte mult modul în care ei percep lumea, prin ce prismă o privesc”, crede el. Părinții Anastasiei nu sunt îngrijorați de acest lucru: potrivit lor, fata se bucură de proces și nu resimte consecințe negative ale popularității ei. „Facem doar videoclipuri în care fiica noastră vrea să fie. Îi arătăm și îi explicăm că astăzi vom filma despre rochii, le vei proba pe rând. Iar ea deja fuge fericită, nu mai are nevoie de nimic”, spune Anna. Potrivit lui Nastya însăși, când va crește, visează să devină „un om de afaceri și poate o actriță”.

Comments

No posts found

Write a review