Teoria “ghiontului”: cum startup-ul unui veteran Google schimba comportamentul angajatilor

30/01/2022
A1 Marketplace

Startup-ul Humu creat de Laszlo Boka lucrează ca un consultant personal virtual și folosește inteligența artificială pentru a procesa sondaje ale angajaților și alte date pentru a identifica schimbări de comportament care ar ajuta angajații și angajatorii să-și atingă obiectivele. Suma totală de finanțare pentru proiect este în prezent de 110 milioane USD.

Lazlo Bock încă își amintește prima sa zi la Google în 2006, când directorii s-au reunit pentru a discuta despre candidații unui loc de muncă.

„Am refuzat pe cineva pentru că unul dintre colegii mei a spus că persoana respectivă a avut o „specializare prostească” la universitate”, spune Bock, care din 2006 până în 2016 a fost șeful resurselor umane sau „operațiuni de resurse umane”, după cum a spus Google. - Și acesta, apropo, era un absolvent de la Stanford cu note excelente. M-a lovit o asemenea prejudecată”.

În 2017, neîncrederea față de deciziile intuitive de angajare l-a determinat pe Bock să înființeze startup-ul Humu împreună cu foștii colegi de la Google Wayne Crosby și Jesse Wisdom. Bock este CEO al unei companii care folosește inteligența artificială și teoria “ghiontului” dezvoltată de economistul Richard Thaler și profesorul de drept de la Harvard Cass Sunstein pentru a menține angajații angajați în a-și face treaba eficient. Marți, Humu a anunțat o rundă de finanțare seria C de 60 de milioane de dolari condusă de firma de capital de risc TCV. Drept urmare, finanțarea totală s-a ridicat la 110 milioane USD.

Why You Need To Give Your Workers Slightly More Freedom Than You're  Comfortable With | by Susan Galer | SAP Innovation Spotlight | Medium

Pentru sectorul tehnologiei HR, valoarea investițiilor în Humu nu pare ieșită din comun: conform PitchBook, industria a strâns 12,3 miliarde de dolari în capital de risc în ultimul an, dar acea investiție și modelul lui Humu arată o nevoie tot mai mare de tehnologie pentru a rezolva ceea ce un raport KPMG recent a numit „provocările asociate cu gestionarea echipelor de la distanță sau hibride”.

Potrivit partenerului TCV, David Eichler, „oamenii încep să realizeze că costurile de reținere și gestionare a personalului sunt foarte tangibile și critice”.

Humu funcționează ca un consultant personal virtual și folosește inteligența artificială pentru a procesa sondaje ale angajaților și alte date pentru a identifica schimbări de comportament care ar ajuta angajații și angajatorii să-și atingă obiectivele. Serviciul trimite apoi angajaților „ghionturi” sau imbolduri personalizate care apar în e-mail, Slack sau Microsoft Teams pentru a schimba comportamentul. Adesea, acestea includ explicații sau link-uri către cercetări despre motivul pentru care acest lucru este important. Când angajații – și cei din jurul lor – raportează că au adus îmbunătățiri, învățarea automată permite sistemului să treacă la obiective suplimentare.

„Ca director de resurse umane, am fost atrasă de faptul că clienții Humu vorbesc despre schimbarea comportamentului. A fost menționat de absolut fiecare client”, spune Jessica Neal, fost director de achiziție de talente la Netflix, care acum este partener de risc la TCV și se va alătura consiliului de administrație Humu. Multe platforme oferă posibilitatea de a păstra evidențe sau de a intervieva angajații, a spus ea, dar „nu avea nimeni o platformă la dispoziție care să vă ajute să decideți ce să faceți”.

Ghionturile Humu sunt mementouri pentru a acorda credit colegilor la întâlniri, pentru a verifica termenele stabilite de alte echipe sau pentru a oferi angajaților liniștiți șansa de a vorbi. Bock spune că amintirea multor oameni despre probleme similare poate aduce schimbări: de exemplu, înainte de o întâlnire, unui manager i se reamintește să lase angajații liniștiți să vorbească, în timp ce alți membri ai echipei sunt încurajați să ceară părerea colegilor.

Firm Led by Google Veterans Uses A.I. to 'Nudge' Workers Toward Happiness -  The New York Times

Bock spune că Humu nu va dezvălui veniturile sau evaluarea generală. Cu toate acestea, el a spus că compania este în parteneriat cu două dintre primele trei companii din mai multe industrii majore, cum ar fi farmaceutica, telecomunicațiile, tehnologie și produse chimice. El spune că lista lor de clienți a crescut de aproximativ șase ori în ultimii doi ani, și include Virgin Atlantic, Vodafone și Fidelity Investments.

Noua finanțare va fi folosită pentru a adapta platforma Humu pentru angajații „fără desktop”, cum ar fi funcționarii magazinelor de vânzare cu amănuntul și șoferii de livrare, a spus Bock. În plus, compania investește în crearea de noi instrumente pentru manageri, care vor permite, de exemplu, automatizarea invitațiilor la întâlniri și alte sarcini de rutină. Acest lucru va oferi mai mult control asupra modului în care sunt trimise impulsurile, iar liderii vor fi anunțați dacă moralul echipei lor este scăzut.

Bock a devenit un antreprenor în domeniul de resurse umane în perioada de glorie a sectorului, ceea ce nu este surprinzător pentru cineva care a lucrat întotdeauna în companii care modelează abordările de afaceri ale resurselor umane. Bock a fost consultant la McKinsey în timpul boom-ului dot-com. De asemenea, a lucrat în departamentul de resurse umane al General Electric la mijlocul anilor 2000, când compania era încă considerată un model de conducere și era renumită pentru sistemul său de succesiune a managementului.

Apoi Google a apărut la orizont, iar în următorii 10 ani, Bock a ajutat la transformarea companiei dintr-un favorit al investitorilor care tocmai a depus o IPO într-un gigant al industriei. El a creat o cultură a prânzului gratuit și a curățătoriei chimice în birou pe care alte companii au încercat să o reproducă. El este, de asemenea, cunoscut în cercurile de resurse umane ca fondatorul echipei Google „People Analysis”, care include mulți titulari de doctorat. El a descris munca lor într-un bestseller din 2015.

Work Rules! A new book from Google's Laszlo Bock

Cu toate acestea, calea către această reputație a fost întortocheată sau, potrivit lui Bock, nu era foarte evidentă. Părinții lui au fugit din România comunistă când Bock avea doi ani. După ce a absolvit facultatea, a activat pentru scurt timp ca actor (a apărut pentru scurt timp ca salvamar în Baywatch) și a lucrat pentru o companie de materiale de construcții. La Yale, un consultant McKinsey a spus că CV-ul lui Bock „nu este suficient de remarcabil”, deși a primit postul mai târziu.

La Google, Bock a fost intervievat de aproape douăzeci de specialiști și a refuzat inițial postul pentru care aplica. El a obținut o poziție de conducere doar când le-a trimis fondatorilor Google o notă de cercetare de trei pagini despre problemele cu care credea că se vor confrunta după IPO.

Puțini foști directori de resurse umane la companii mari conduc startup-uri IT: experții în resurse umane îl citează pe fostul director de resurse umane al Goldman Sachs, Dane Holmes, care a co-fondat platforma de diversitate și incluziune Eskalera, ca un alt exemplu. De asemenea, Bock vorbește ocazional despre astfel de planuri și susține că versiunea de consum a produsului face parte din „strategia” Humu pentru viitor: „În cele din urmă, vrem nu doar să îmbunătățim mediul de lucru astăzi, ci să schimbăm cu adevărat cariera și viața oamenilor în timp."

Cei care îl cunosc pe Bock spun că aceste declarații grandioase sunt sincere. Steve Patscott, care conduce practica de resurse umane la firma de căutare de executive Spencer Stuart și a lucrat odată la GE cu Bock, spune că a apelat ocazional la el pentru recomandări pentru candidați. „A spus o frază pe care nu o voi uita niciodată: «Întotdeauna mă bucur să dau feedback despre cineva cu care am lucrat vreodată, dar îți cer o favoare», își amintește Patscot co-fondatorul lui Humu. „Cred că am angajat oameni grozavi și vă cer doar să vă asigurați că locul de muncă pe care îl oferiți este cu adevărat important”.

Cu toate acestea, unii analiști cred că Humu se află într-un mediu din ce în ce mai competitiv: această direcție a atras deja giganți precum Microsoft și Workday. Helen Poitevin, analist la Gartner, spune că i-a fost greu să ajungă la clienții care folosesc produsul Humu și că există o mulțime de hype în jurul inteligenței artificiale și „ghionturile” despre care spune că nu s-au tradus încă în cerere reală.

Un obstacol important pentru orice companie care încearcă să educe angajații cu inteligența artificială este cât de multe date pot sau doresc clienții să încarce în sistemele lor pentru a adăuga valoare software-ului, potrivit analistului Forrester Betsy Summers. Ea spune că Humu are o „propunere de afaceri grozavă”, dar citează un sondaj în care directorii de resurse umane au spus că au cea mai mică încredere în instrumentele interne bazate pe inteligență artificială.

Bock și Crosby, co-fondatorul Humu, spun că compania nu realizează doar sondaje de motivare în rândul angajaților clienților săi, dintre care majoritatea sunt corporații mari, iar „ghionturile” personalizate, bazate pe știință, nu sunt notificări standard. „Suntem într-adevăr o platformă pentru schimbarea comportamentului”, spune Crosby.

Humu: Laszlo Bock's brilliant new vision of human resources | Index Ventures

Directorul de resurse umane al grupului Expedia, Arch Sing, a declarat că compania sa folosește Humu din 2020, „din zilele în care toată lumea s-a adaptat să lucreze de la distanță și să facă față incertitudinii”. Agregatorul de călătorii folosește Humu pentru a colecta feedback cu privire la experiențele personalului în timpul pandemiei și pentru a trimite „ghionturi” personalizate de câteva ori pe lună. Potrivit lui Sing, ratele de retenție sunt mai mari în rândul angajaților care folosesc sistemul.

Pentru Bock, pandemia a devenit o altă confirmare a cât de bine ar trebui să trateze angajatorii angajații. Și chiar dacă există o oarecare ironie în faptul că directorii au nevoie de mementouri automate pentru lucruri precum aniversarea aderării la companie, „ne este foarte greu să facem asta, pentru că nu suntem perfecți și greșim”, spune Bock. „Acum este momentul ca tehnologia umană să schimbe asta, să ne ajute puțin, astfel încât să putem găsi timp și loc pentru alți oameni”, spune el. 

Comments

No posts found

Write a review