Politica de retururi

box.png
1Împachetați cu atenție mărfurile în ambalajul original ca un set complet (mărfurile vândute ca seturi trebuie returnate în seturi).
list.png
2Înregistrați cererea de retur a produsului din contul vostru de cumpărător accesînd pagina "Comenzile mele"
handle.png
3Livrați coletul la adresa Vânzătorului de la care ați achiziționat produsul.
mail.png
4După ce ați trimis coletul, vă rugăm să ne informați despre aceasta trimițând un e-mail la adresa retur@a1.md.

Politici generale de returnare
  • Condiții generale de returnare

    Cumpărătorul/ Consumatorul are dreptul de a returna produsele cumpărate în termen de 14 zile din ziua în care a intrat în posesia fizică a produsului/ serviciului comandat. Pentru a vă exercita dreptul de returnare, trebuie să depuneți o cerere de returnare, și să prezentați produsul respectiv în starea inițială în care a fost primit, în ambalaj original, cu toate accesoriile și documentele de însoțire, înainte de expirarea perioadei de 14 zile. După expirarea termenului de 14 zile, Dumneavoastră veți fi decăzut din dreptul de returnare.

    Vă sugerăm să completați formularul de retur în cel târziu a 14-a zi calendaristică de la data livrării, dacă solicitați returnarea produsului în termenul de 14 zile, Vânzătorul va rambursa sumele plătite de Dumneavoastră, care corespund prețului produsului/serviciului, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data primirii cererii, cu condiția returnării produselor în stare inițială, perfectă. Pentru aceasta, Vânzătorul va efectua rambursarea folosind aceeași metodă de plată ca și cea folosită pentru tranzacția inițială, fără a fi percepute comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări. Ținem să vă informăm că Dumneavoastră în calitate de Cumpărător/ Consumator, veți suporta toate costurile direct legate de returnarea produselor.

    În cazul în care produsul a fost folosit înaintea returnării (inclusiv dacă prezintă semne de deteriorări, lipsesc accesorii, ambalaje etc.), Vânzătorul va avea dreptul să perceapă o despăgubire stabilită după caz, în funcție de integralitatea produselor livrate, gradul de utilizare și/sau deteriorare a produselor, despăgubire care nu poate depăși contravaloarea produselor, reieșind din prețul comercial (fără reduceri). Vânzătorul are dreptul să reducă suma rambursată Cumpărătorului, pentru a acoperi suma respectivă a despăgubirii.

  • Politica globală de returnare A1.md

    Poate dura până la 30 de zile pentru ca un articol să ajungă la noi după ce îl returnați. Odată ce articolul este primit, durează 2 zile lucrătoare până la procesarea rambursării și 3-5 zile lucrătoare pentru ca suma rambursării să apară în contul dvs.

    Eticheta de returnare vă va solicita să returnați articolul pe propria cheltuială. Dacă returnați un articol defect, deteriorat sau incorect, vi se va rambursa întregul cost poștal, precum și depozitul dvs. de taxe de import, după procesarea returnării.

  • Politica de returnare a vânzătorului

    În condiții generale, politica de returnare A1.md este aplicabilă tuturor vânzătorilor înregistrați pe platformă.

    Când comandați de la un vânzător care livrează propriul inventar (numit și vânzător terț), returnarea dvs. este trimisă înapoi vânzătorului în loc de A1.md. În timp ce majoritatea vânzătorilor oferă o politică de returnare echivalentă cu cea a A1.md, unele politici de returnare ale vânzătorilor pot varia. Puteți vizualiza politica de returnare a vânzătorului înainte de a cumpăra un articol vizualizând secțiunea Politica de returnare și rambursare pe pagina de profil a vânzătorului. Pentru a vizualiza politica de returnare a vânzătorului, după ce ați comandat, puteți selecta comanda dvs. pe pagina de returnare.

    Vânzătorii terți trebuie fie să furnizeze o adresă de returnare în țară, să furnizeze o etichetă de returnare preplătită, fie să ofere o rambursare completă fără a solicita returnarea articolului. Dacă un vânzător nu oferă aceste metode pentru a vă returna articolele, puteți depune o cerere de garanție pentru a solicita ajutor pentru returnarea dvs.

  • Condițiile de returnare a produselor

    • Adresarea în timp de 14 zile calendaristice din ziua în care a intrat în posesia fizică a produsului/ serviciului comandat (dovadă fiind bonul de casă sau factura fiscală), pentru a reuşi preschimbarea produsului sau solicitarea banilor.

    • Prezentarea produsului în stare nouă și în ambalaj, ceea ce presupune ca acesta: să nu fie purtat/ exploatat; să nu conţină defecte şi lovituri mecanice; să fie etichetate, starea produsului să-i permită Vânzătorului o nouă comercializare.

    Lista produselor nealimentare de calitate corespunzătoare ce nu pot fi înlocuite cu un produs similar:

    1. Articole de bijuterie (articole din metale preţioase, cu pietre scumpe, din metale preţioase şi montate cu pietre semipreţioase şi sintetice, pietre preţioase şlefuite).
    2. Confecţii şi articole din tricot (articole de lenjerie de corp, lenjerie de pat, articole de ciorăpărie).
    3. Articole de igienă individuală (periuţe de dinţi, piepteni, agrafe, bigudiuri, pensete, aparate de ras manuale sau electrice şi alte articole destinate îngrijirii corpului).
    4. Articole de parfumerie şi cosmetică.
    5. Mărfuri textile (ţesături din bumbac şi tip bumbac, in şi tip in, lînă şi tip lînă, mătase şi tip mătase, panglici, bandă de bordură etc.).
    6. Cabluri (conducte electrice, cabluri, şnururi).
    7. Materiale de construcţie şi de finisare, alte mărfuri comercializate la metraj (linoleum, peliculă, mochetă etc.).
    8. Produse şi materiale din mase polimerice ce au contact cu produsele alimentare, inclusiv cele jetabile (veselă şi accesorii pentru servitul mesei şi bucătărie), ambalaje, articole pentru păstrarea şi transportarea alimentelor (canistre, bidoane, butelii, butoaie).
    9. Produse chimice de uz casnic, pesticide şi preparate agrochimice.
    10. Mobilă de menire socială (garnituri şi seturi).
    11. Autoturisme şi articole moto-velo, remorci şi agregate, mijloace mobile pentru mica mecanizare a lucrărilor agricole, nave pentru plimbări şi alte mijloace de transport naval de menire socială.
    12. Mărfuri tehnice complexe de uz casnic pentru care sînt stabilite termene de garanţie (aparate electrocasnice, aparate radioelectronice, aparate de calcul şi multiplicare, articole foto-chino, aparate de telefon (fixe şi mobile) şi de faximil, instrumente muzicale electrice, echipamente şi utilaje ce funcţionează cu gaze şi dispozitivele acestora).
    13. Articole pentru profilaxia şi tratamentul unor boli în condiţii de domiciliu (articole pentru ocrotirea sănătăţii publice şi pentru igienă din metal, cauciuc, textile şi alte materiale, instrumente, dispozitive şi aparate medicale, remedii pentru igiena cavităţii bucale, lentile pentru ochelari, articole pentru îngrijirea copiilor, preparate farmaceutice).
    14. Jucării.
Politici generale de rambursare
  • Rambursări

    Vă sugerăm să completați formularul de retur în cel târziu a 14-a zi calendaristică de la data livrării, dacă solicitați returnarea produsului în termenul de 14 zile, Vânzătorul va rambursa sumele plătite de Dumneavoastră, care corespund prețului produsului/serviciului, dar nu mai târziu de 14 zile calendaristice de la data primirii cererii, cu condiția returnării produselor în stare inițială, perfectă. Pentru aceasta, Vânzătorul va efectua rambursarea folosind aceeași metodă de plată ca și cea folosită pentru tranzacția inițială, fără a fi percepute comisioane ca urmare a unei astfel de rambursări.

    În cazul în care produsul a fost folosit înaintea returnării (inclusiv dacă prezintă semne de deteriorări, lipsesc accesorii, ambalaje etc.), Vânzătorul va avea dreptul să perceapă o despăgubire stabilită după caz, în funcție de integralitatea produselor livrate, gradul de utilizare și/sau deteriorare a produselor, despăgubire care nu poate depăși contravaloarea produselor, reieșind din prețul comercial (fără reduceri). Vânzătorul are dreptul să reducă suma rambursată Cumpărătorului, pentru a acoperi suma respectivă a despăgubirii.

  • Schimbul de produse

    Pe perioada reparaţiei produsului, Vânzătorul poate asigura la solicitare, în termen de 3 zile, în schimb Cumpărătorului/Consumatorului cu un produs funcţionabil de uz casnic.

  • Schimb și înlocuire

    Cumpărătorul poate solicita înlocuirea produsului procurat cu un produs identic sau un produs de calitate similară.

Garanție și reparații
  • Politica de garanție

    Pentru produsele achiziționate de către Dumneavoastră de la Vânzător, prin intermediul platformei/ aplicației online A1, se asigură garanție în conformitate cu Certificatul de garanție aferent fiecărui produs în parte, dacă eliberarea acestuia este prevăzută de legislația în vigoare, de Producător sau de Vânzător. Persoana juridică ce asigură garanția este menționată pe Certificatul de garanție al produsului.

    Prin Certificat de garanţie se confirmă faptul că produsul nu are defecte de fabrică. În baza acestuia, din partea Vânzătorului sau a Producătorului – aveți la dispozitie serviciul de reparaţie gratuită pentru perioada indicată în certificat. Astfel, dacă produsul cumpărat are o defecţiune în perioada de garanţie, în baza Certificatului de garanție, produsul va fi trimis la centrul de reparaţie, iar ulterior veți fi informat când acesta este reparat.

    Garanţia nu este valabilă în cazul utilizării incorecte a produselor sau contrar destinației sau specificațiilor tehnice ale acestora.

    Termenul de garanție al produselor este stabilit de către Vânzător, în dependență de specificațiile tehnice și în dependență de normele tehnice stabilite de către Producător. Vânzătorul nu poate stabili un termen de garanție mai mic decât cel stabilit de către Producător.

    Vânzătorul garantează că bunurile livrate sau serviciile furnizate nu au fost fabricate/ prestate pe teritoriul Republicii Moldova, în condiții de muncă exploatatoare și/sau dăunătoare sănătății, nici prin folosirea muncii similare sclavagismului și/sau a muncii efectuate de minori sau deținuți sau orice alte tipuri de muncă interzise prin acte normative naționale cât și prin acte normative internaționale.

    Vânzătorul declară și garantează că ambalajele mărfii respectă pe deplin legislația în vigoare. Vânzătorul declară și garantează că ambalajele mărfii permit comercializarea produselor de către cel dintâi către Cumpărător, fără restricții și obligații suplimentare, indiferent de natura acestora.

Soluții rapide
  • Returnează un produs comandat

    Clientul are dreptul să returneze Bunurile fără a defini motivul în timp de 14 (paisprezece) zile calendaristice din momentul recepȚionării comenzii. (Bunurile pot fi returnate în cazul în care nu au fost utilizate, însoțite cu etichetele din fabrică și cu aspectul corespunzător de vânzare). Pentru a returna mărfurile, trebuie să depuneți documentul care dovedește faptul și condițiile achiziției sale și să completați cererea de returnare a mărfurilor.

  • Verifică statutul returului

    Puteți verifica statutul și evoluția cererii de retur accesând acest link, fiind logat în contul personal pe platforma A1 Marketplace: https://a1.md/returns/