ÎNVAȚĂ

Învață cu A1

A1 te ajută să descoperi secretele pentru un e-commerce de succes
Man and woman holding a stack of Amazon boxes to ship
Illustrated Amazon Seller University graduation cap

Școala de e-commerce

Devino un maestru al vânzărilor online cu ajutorul lecțiilor noastre informative pentru vânzători
Illustrated magnifying glass

Întrebări frecvente

Găsește răspunsuri pentru cele mai frecvente întrebări ale vânzătorilor
Light-blue chat bubble with an ellipsis, and a white chat bubble with a smiley face

Alte resurse de învățare și suport

Accesează resursele de învățare și suport oferite de A1 Marketplace

Ce este școala de e-commerce?

Școala de e-commerce este un curs intensiv și aprofundat care te va ajuta să cunoști mai bine procesele de vânzare pe A1 Marketplace, începând cu setarea contului de vânzător și până la promovarea platită a produselor pe platformă.

Întrebări frecvente (FAQ)

Obține răspunsuri la cele mai frecvente întrebări legate de A1 Marketplace

GENERAL

Ce înseamnă să vinzi pe A1?
Vânzarea pe A1 Marketplace înseamnă înregistrarea magazinului și listarea produselor pe platformă, pentru o audiență largă de cumpărători.
Cine poate vinde produse online pe A1 Marketplace?
A1 Marketplace oferă platforma pentru comercializarea online a produselor doar persoanelor juridice înregistrate în R. Moldova sau din alte țări.
De ce să vând pe A1?
Pentru că pe A1 beneficiezi de toată infrastructura și toate instrumentele necesare pentru a dezvolta un magazin online, fără investiții, simplu și rapid.
Ce tipuri de produse pot vinde pe A1?
Vezi pagina Ce să vinzi pe A1 pentru detalii.
Cum îmi înregistrez contul de vânzător pe A1 Marketplace?
Pentru a beneficia de un cont de vânzător pe A1 Marketplace trebuie sa întruniți condițiile minime necesare de înregistrare: să fiți persoană juridică autorizată, să semnați contractul de comercializare a produselor pe A1 Marketplace, să semnați contractul de procesare a plăților online cu compania Paynet. Pentru mai multe detalii, vezi pagina Cum să vinzi pe A1
Cât timp durează procesul de înregistrare a contului de vânzător?
Procesul de înregistrarea durează aproximativ 5-7 zile lucrătoare din momentul recepționarii tuturor actelor necesare pentru semnarea contractului. Toate procesele sunt desfășurate în regim online ți de la distanță, nu necesită deplasări.

LIVRARE

Cu ce companii de curierat colaborează A1?
A1 Marketplace oferă vânzătorilor platformei posibilitatea de a beneficia de serviciile companiilor partenere de curierat. Pentru livrări în R. Moldova sunt disponibile serviciile companiei Nova Poshta. Pentru livrări internaționale sunt disponibile serviciile de curierat ale companiilor internaționale DHL, UPS, FedEx Express. Serviciile de curierat sunt toate integrate automat cu platforma și oferă cumpărătorilor platformei informații în regim online cu privire la prețul de livrare a produselor și informații despre timpul de livrare.
Cum recepționez comenzile de la cumpărătorii A1 Marketplace?
Toate comenzile sunt afișate și expuse direct in cabinetul personal al fiecărui vânzător pe marketplace. Cabinetul este deschis si oferit din momentul înregistrării contului de vânzător pe platformă. La fel, în regim automat, vânzătorii primesc înștiințări ale comenzilor pe poșta electronică sau prin intermediul aplicației mobile care va fi în curând disponibilă pentru vânzători si cumpărători.
Cum livrez comenzile recepționate de la cumpărătorii A1 Marketplace?
Livrările pentru comenzile recepționate de la cumpărători le puteți efectua direct de la depozitul, magazinul sau oficiul personal.
Putem sincroniza în regim live produsele comercializate pe A1 Marketplace cu stocul din depozitul nostru?
Da, pentru a oferi o experiență plăcută si calitativă cumpărătorilor, A1 oferă această posibilitate de sincronizare de stocuri reale cu depozitele vânzătorilor. Procesul este simplu și sincronizarea este posibilă cu orice bază de date de stocuri sau programe de contabilitate.
În caz că nu dispunem de depozit, magazin sau oficiu, oferă A1 Marketplace servicii de fulfillment?
Da, în cazul în care doriți să vă automatizați procesele de comerț online, A1 Marketplace oferă servicii de fulfillment. Stocul de produse comercializate pe marketplace îl puteți livra la depozitul A1, iar in momentul în care va avea loc o comandă online, A1 va prelua comanda, va efectua împachetarea, va aplica toate sigiliile necesare și îi va livra direct produsul comandat online clientului, la adresa solicitată. Deasemenea vom elibera facturile fiscale pentru clienții juridici. Toate procesele sunt automatizate si nu necesită intervenții sau înștiințări prin apeluri telefonice, mesaje sau e-mailuri din partea vânzătorilor.
Cum funcționează Fulfillment A1?
Când vă înregistrați magazinul pe A1, puteți opta pentru programul de Fulfillment by A1, pentru a beneficia de servicii de stocare, livrare, servicii pentru clienți, rambursări și returnări pentru produsele dvs. Fulfillmentul este realizat de compania-partener Frisbo, care prestează servicii de depozitare și procesare a comenzilor.
Ce trebuie să fac ca să pot oferi livrări internaționale cumpărătorilor?
Vânzătorii platformei A1 Marketplace care doresc să ofere cumpărătorilor servicii de livrări internaționale prin intermediul companiilor DHL, UPS, Fedex, e necesar să aveți un contract și un cont deschis in sistemul operațional a companiei cu care doriți sa colaborați. Datele de cont vor fi inserate direct în cabinetul de lucru propriu al fiecărui vânzător care va solicita acest serviciu. Informațiile legate de prețul și timpul de livrare vor fi expuse la checkout sau pe pagina produsului în regim automat.

COSTURI & PLĂȚI

Cât costă să vinzi pe A1?
Înregistrarea pe A1 Marketplace este absolut gratuită. Singurele costuri suportate de vânzători sunt comisioanele de vânzare.
Care sunt costurile de livrare?
Costurile de livrare sunt suportate de cumpărător. Acestea pot fi văzute pe pagina de checkout, în dependență de metoda de livrare selectată. Costurile pentru fulfillment, însă, sunt suportate de vânzător, și se calculează în funcție de parametrii produselor.
Cum recepționăm mijloacele bănești in urma tranzacționării produselor pe marketplace?
Fiecare vânzător pe marketplace dispune de un checkout separat din partea companiei de procesare Paynet, care este partener pentru procesarea plăților online pe platformă. Banii încasați de la cumpărători din vânzarea produselor sunt transferați direct în contul personal de merchant Paynet a vânzătorului.
Reține A1 Marketplace comisionul de tranzacție a produselor de la vânzători, în cazul solicitării de retur a produsului din partea cumpărătorului?
Nu, A1 nu reține comisionul de tranzacție în cazuri de retur.
Cum întorc mijloacele bănești cumpărătorilor in cazul unui retur?
Mijloacele bănești le puteți întoarce cumpărătorilor accesând cabinetul de merchant Paynet, este o procedură simpla care se realizează din cabinet prin bifarea butonului de ramburs. Pentru mai multe detalii vă îndemnăm să consultați echipa de suport tehnic a companiei Paynet sau sa apelați la consultanții platformei A1 Marketplace pentru a va oferi suport cu privire la acest proces.

CONT & VÂNZARE

Cum gestionez contul de vânzător?
Contul de vânzător este gestionat cu ajutorul Panoului de Administrare.
Cum adaug produse?
Produsele pot fi adăugate individual sau în grup, cu ajutorul fișierelor de încărcare, care pot fi găsite în Panoul de Administrare.
Cum voi ști când am o vânzare?
Vânzătorii primesc notificări pentru orice activitate înregistrată pe contul lor – vânzări, cereri de mesaje, rambursări și altele.

Alte resurse

Comunitatea de vânzători pe A1 Marketplace

Obține informații și suport de la colegii de breaslă care sunt prezenți pe A1 Marketplace

Suport din partea echipei A1

Primește suport și ajutor din partea echipei A1 Marketplace pentru orice întrebare

Ghidul începătorului

Află cele mai importante lucruri despre lansarea ta ca vânzător pe platforma A1 Marketplace

Învață să vinzi pe A1 Marketplace

Listează-ți produsele pentru miile de clienți care vizitează zilnic A1.md
Сomandați un apel la A1